Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie skarg i wniosków należących do kompetencji Komendanta Powiatowego Policji w Mińsku Mazowieckim realizowane jest przez Zespół Kontroli, Skarg i Wniosków Komendy Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim.
telefon kontaktowy 47 72 49 267 lub 47 72 49 268
Komendant Powiatowy Policji w Mińsku Mazowieckim lub wyznaczeni Zastępcy, przyjmują interesantów w zakresie skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 16-18 (oprócz dni świątecznych) w Komendzie Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim, ul. Łupińskiego 42.
Rozmowy z Komendantem Powiatowym Policji w Mińsku Mazowieckim lub Zastępcami odbywają się po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie Komendanta Powiatowego Policji w Mińsku Mazowieckim, pod nr tel. 47 724-92-60.
We wnioskach o wyznaczenie spotkania należy jasno określić tematykę spotkania, co pozwoli na rzeczowe załatwienie sprawy.
Skargi i wnioski można też składać w jednostkach podległych Komendzie Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim w godzinach urzędowania.
- Komendant Komisariatu Policji w Mrozach: wtorek w godzinach 13:00 - 15:00
- Komendant Komisariatu Policji w Sulejówku: wtorek w godzinach 13:00 - 15:00
- Komendant Komisariatu Policji w Halinowie: czwartek w godzinach 13:00 - 15:00
- Komendant Komisariatu Policji w Stanisławowie : wtorek w godzinach 13:00 - 15:00
Warunkiem załatwienia pisemnej skargi (wniosku) jest podanie adresu pocztowego do korespondencji, bowiem zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Nie ma możliwości składania skarg telefonicznie.
Skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko skarżącego;
- dokładny adres zamieszkania/korespondencji (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer mieszkania);
- dokładny opis zdarzenia.
Miejsce składania dokumentów
Skargi doręczane osobiście należy składać na Dzienniku Podawczym Komendy Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim przy ul. Łupińskiego 42
Skargi przesyłane drogą pocztową należy adresować: Komenda Powiatowa Policji w Mińsku Mazowieckim, ul. Łupińskiego 42, 05-300 Mińsk Mazowieckim.
Skargi kierowane drogą elektroniczną należy przesyłać za pośrednictwem e-mail: dyzurny.minsk-maz@ksp.policja.gov.pl lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP
W przypadku skarg telefonicznych obywatele informowani są o konieczności osobistego zgłoszenia lub przesłania pisemnej skargi, gdyż w przeciwnym przypadku nie będą prowadzone czynności wyjaśniające.
Termin załatwienia sprawy
Skargi załatwiane są w terminie określonym przez Kodeks postępowania administracyjnego – nie później niż w ciągu miesiąca lub 14 dni w przypadku parlamentarzystów i radnych.
Gdy niemożliwe jest załatwienie skargi w powyższych terminach skarżącego powiadamia się o tym i wskazuje nowy termin do jej wyjaśnienia. Autor skargi każdorazowo informowany jest o sposobie załatwienia skargi. W przypadku niepotwierdzenia zarzutu w odpowiedzi umieszcza się uzasadnienie, które wyjaśnia przyczyny uznania skargi za bezzasadne.
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek Policji, jak również składać bezpośrednio do
Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
centrala: 22 55 17 700
fax. (+ 48 22) 827 64 53
e-mail biurorzecznika@brpo.gov.pl
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego,pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80 -748 Gdańsk
sekretariat (+ 48) 58 764 73 02
fax (+ 48) 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów:
telefon (+ 48) 58 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00-17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00-15.00
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 72 86 800
fax (+ 48 32) 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 69 115
fax (+ 48) 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 71 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00
Zgodnie z art. 225 § 1 Kodeksu postępowań administracyjnych
„Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych”.
„Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej skargę lub wniosek. W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje”.
J. Borkowski, w: Adamiak, Borkowski, Komentarz 2004, s.813.
Linki: strona główna RPO
formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/