Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego
aspirant sztabowy Rafał Ciborowski
Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego
aspirant sztabowy Robert Tomaszewski
ul. Łupińskiego 42
05-300 Mińsk Mazowiecki
tel: 47 72 49 390
Zadania i kompetencje:
Wydział Ruchu Drogowego realizuje zadania Komendy między innymi przez:
- wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie również w oparciu o przepisy ustawy o transporcie drogowym,
- realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz udział w zabezpieczeniu procesowym śladów i dowodów,
- edukację mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym,
- koordynowanie i prowadzenie na terenie podległym Komendzie, działań w ramach międzynarodowych, ogólnokrajowych i wojewódzkich akcjach kontrolno-porządkowych jak również realizacja zadań na trasach centralnie koordynowanych,
- organizowanie zajęć w ramach doskonalenia zawodowego dla funkcjonariuszy Komendy i jednostek organizacyjnych Policji wymienionych w § 9 ust. 1 w zakresie problematyki ruchu drogowego,
- współdziałanie z organami państwowymi, samorządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym,
- organizowanie, wykonywanie i nadzór działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń w ruchu drogowym oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń drogowych oraz przestępstw kryminalnych i gospodarczych,
- planowanie i organizowanie zadań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego, podczas organizowanych imprez masowych, protestów społecznych oraz nadzór w tym zakresie nad jednostkami organizacyjnymi Policji wymienionymi w § 9 ust. 1,
- wprowadzanie danych do Systemu Ewidencji Wykroczeń i Kolizji, sporządzanie analiz stanu bezpieczeństwa, analizowanie przyczyn i okoliczności wypadków (kolizji) drogowych oraz opracowywanie programów działań na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- współpracę w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami celem budowania społecznego zaufania i akceptacji dla działań Policji ruchu drogowego,
- współpracę z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji,
- współpracę z właściwymi organami i instytucjami odpowiedzialnymi za stan i utrzymanie dróg, prowadzenie kontroli oznakowania pionowego i poziomego oraz występowanie z wnioskami o zmianę stałej organizacji ruchu poprawiającej stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym.