Naczelnik Wydziału Wspomagającego
nadkomisarz Monika Mróz
ul. Łupińskiego 42
05-300 Mińsk Mazowiecki
tel: 47 72 49 221
Kompetencje i zadania:
Wydział Wspomagający realizuje zadania Komendy w zakresie:
1) polityki organizacyjno − etatowej, kadrowej i szkoleniowej, między innymi przez:
- opracowywanie ilościowych i jakościowych prognoz z zakresu potrzeb kadrowych,
- dokonywanie ocen i analiz sytuacji kadrowej, badanie zjawisk i problemów kadrowych oraz przedstawianie wniosków z nich wynikających kierownictwu Komendy, planowanie i organizowanie doboru kadr, realizowanie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do pracy,realizację założeń polityki odznaczeniowo − awansowej,
- prowadzenie prac organizacyjno − etatowych oraz wypracowywanie zasad kształtowania struktur komórek organizacyjnych Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1;
- opracowywanie i aktualizację regulaminu Komendy oraz koordynację procesu uzgadniania projektów regulaminów jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
- prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej policjantów i pracowników Komendy oraz jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 w zakresie spraw związanych z przebiegiem służby i pracy oraz opracowywanie projektów decyzji w tych sprawach,
- prowadzenie ewidencji etatowej i kadrowej oraz sporządzanie miesięcznych meldunków,
- opiniowanie wniosków w sprawie umożliwienia odbycia praktyk studenckich i udostępniania materiałów do prac naukowych policjantom, pracownikom i osobom spoza Policji,
- opiniowanie wniosków policjantów i pracowników w sprawach osobowych,
- realizację przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego,
- zgłaszanie potrzeb oraz kierowanie policjantów na przedsięwzięcia szkoleniowe organizowane w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego,
- przeprowadzanie okresowych sprawdzianów z wiedzy i umiejętności,
- planowanie, organizowanie i prowadzenie działalności w zakresie przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego oraz w dziedzinie wyszko-lenia strzeleckiego i sprawności fizycznej,
- nadzorowanie realizacji programów przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
- prowadzenie biblioteki zawodowej,
- współpracę z policjantem Komendy realizującym zadania mobilizacyjno − obronne w zakresie zagadnień mobilizacyjno − obronnych,
- współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji;
2) tworzenia warunków Komendantowi Powiatowemu Policji w Mińsku Mazowieckim do sprawnego zarządzania, między innymi przez:
- obsługę sekretarsko − biurową oraz organizowanie narad, odpraw służbowych, spotkań okolicznościowych zarządzanych przez kierownictwo Komendy,
- prowadzenie ogólnej kancelarii jawnej w Komendzie oraz nadzór nad pracą kancelaryjną w komórkach organizacyjnych Komendy oraz jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
- prowadzenie okresowej kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów jawnych w komórkach organizacyjnych Komendy oraz jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
- prowadzenie przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego pracowników wykonujących czynności kancelaryjne w zakresie ewidencjonowania i obiegu dokumentów jawnych, prowadzenie ewidencji stempli, pieczęci i referentek,
- gromadzenie, ewidencjonowanie, rozpowszechnianie i aktualizowanie zbiorów przepisów prawnych oraz powszechnie obowiązujących,obsługę poligraficzną Komendy zgodnie z „Instrukcją pracy powielarni”;
3) gospodarki finansowej, między innymi przez:
- sprawowanie pod względem merytorycznym dokumentów finansowo − księgowych,
- sporządzanie list wynagrodzeń dla tłumaczy/biegłych za ekspertyzy oraz osób wzywanych do okazania,
- naliczanie do wypłaty równoważnika za przejazd raz w roku dla funkcjonariuszy, sporządzanie zestawień dopłat do wypoczynku oraz rozliczanie delegacji służbowych,
- prowadzenie weryfikacji płatności za badania osób zatrzymanych w PDZO oraz zabezpieczenia medycznego,
- prowadzenie rozliczeń policjantów z mandatów gotówkowych i kredytowych oraz pro-wadzenie wymaganej dokumentacji w tym zakresie,
- odprowadzanie środków finansowych z tytułu mandatów gotówkowych do kasy Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego zgodnie decyzją Komendanta Stołecznego Policji,
- prowadzenie pełnej obsługi finansowo − księgowej oraz ewidencji i kartoteki Koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo − Pożyczkowej,
- prowadzenie rozliczeń policjantów z mandatów gotówkowych i kredytowanych oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji w tym zakresie;
4) zaopatrzenia i transportu Komendy, między innymi przez:
- planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, magazynowanie, zaopatrywanie w sprzęt i materiały uzbrojenia, techniki specjalnej, mundurowe i specjalistyczne, żywnościowe, kwaterunkowo − biurowe, kulturalno − oświatowe i sportowe, techniki biurowej i materiałów kancelaryjnych, czystości i higieny osobistej oraz druków,
- prowadzenie ewidencji ilościowej składników majątku,
- organizowanie dostaw sprzętu,
- sporządzanie dowodów rozchodowo − przychodowych oraz arkuszy obliczeniowych,
- realizację zapotrzebowań na sprzęt i materiały,
- opracowywanie i składanie do komórki organizacyjnej Komendy Stołecznej Policji właściwej do spraw zaopatrzenia zapotrzebowań na sprzęt i materiały wyszczególnione w lit. a,
- prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego,
- planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, magazynowanie i zaopatrywanie w materiały pędne, smary, części zamienne, ogumienie oraz narzędzia warsztatowe,
- wystawianie, wymianę oraz rozliczanie książek kontroli pracy pojazdów będących na wyposażeniu Komendy oraz ich sprawdzanie pod względem prawidłowego wypełniania terminowego wykonywania obsług technicznych i wymiany oleju,
- prowadzenie dokumentacji indywidualnej pojazdów będących na wyposażeniu Komendy oraz protokołów zdawczo – odbiorczych i dowodów technicznych ST−3,
- prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie „obsługi codziennej” dla uprawnionych policjantów,
- zapewnianie sprawności technicznej użytkowanego sprzętu transportowego poprzez planowanie obsług technicznych, koordynowanie napraw technicznych i przeglądów gwarancyjnych,
- opracowywanie informacji i sprawozdań o eksploatowanym sprzęcie w zakresie ilości przejechanych kilometrów oraz rozliczanie zużytych materiałów pędnych i smarów „mpis”, itp.,
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny transportowej w Komendzie, terminów obsługowo − naprawczych, ważności dowodów rejestracyjnych oraz zaświadczeń do prowadzenia pojazdów służbowych,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających spełnienie przez policjantów i pracowników Policji wymagań uprawniających do kierowania pojazdami służbowymi,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie wydatków dotyczących holowania i parkowania pojazdów zatrzymanych w związku z prowadzonymi postępowaniami przygotowawczym w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
- pozyskiwanie sprzętu transportowego w ramach innych form od państwowych jedno-stek organizacyjnych, jednostek samorządów terytorialnych oraz fundacji, stowarzyszeń, banków i instytucji ubezpieczeniowych,
- współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw transportu Komendy Stołecznej Policji w zagadnieniach eksploatacyjnych pojazdów służbowych,
- współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw transportu Komendy Stołecznej Policji w zakresie likwidacji szkód w służbowym sprzęcie transportowym,
- prowadzenie ewidencji mieszkań służbowych, naliczanie należności i przygotowywanie decyzji z tytułu uprawnień mieszkaniowych, rozliczanie i przekazywanie mieszkań służbowych oraz naliczanie i pobieranie należności z tytułu najmu mieszkań służbowych,
- przeprowadzanie przeglądów technicznych obiektów,
- ustalanie potrzeb inwestycyjno − remontowych i konserwacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką mieszkaniową i prawe do lokalu mieszkalnego, wynikających z rozdziału 8 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji,
- prowadzenie książek obiektów budowlanych;
5) całokształtu czynności dotyczących następujących systemów: przewodowego systemu łączności telefonicznej, telefaksowego i szyfrowego, systemu radiowego, poczty specjalnej, systemu informatycznego, system monitoringu miejskiego, systemu technicznego ochrony obiektów, Systemu Wspomagania Dowodzenia, między innymi przez:
- organizację i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i właściwą eksploatacją urządzeń i wyżej wymienionych systemów,
- planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, magazynowanie i zaopatrywanie w sprzęt i materiały eksploatacyjne łączności i informatyki,
- prowadzenie ewidencji przychodowo − rozchodowej urządzeń systemów w/wym.,
- bieżącą konserwację, zaopatrzenie w materiały eksploatacyjne oraz usuwanie nie-skomplikowanych uszkodzeń w urządzeniach wyżej wymienionych systemów,
- wykonywanie zadań wynikających z bieżącej obsługi informatycznej Komendy i jedno-stek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1,
- lokalną administrację z dostępem Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 do systemów informatycznych funkcjonujących w Policyjnej Sieci Transmisji Danych,
- współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw teleinformatyki Komendy Stołecznej Policji w zakresie utrzymania i rozwoju wyżej wymienionych systemów oraz przekazywania danych do sprawozdawczości i planów organizacyjnych,
- koordynowanie działań w zakresie utrzymywania standardów systemów teleinformatycznych w Komendzie,
- realizowanie określonych przez nadrzędne jednostki organizacyjne Policji celów strategii i polityki bezpieczeństwa, wyżej wymienionych systemów,
- organizowanie łączności i współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji, resortu spraw wewnętrznych i administracji oraz instytucjami pozapolicyjnymi,
- nadzór formalny i weryfikacja danych na meldunkach i kartach daktyloskopijnych oraz wprowadzanie ich do Krajowego Systemu Informacji Policyjnej.